www.SEYA.gr

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΩΝ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΑΘΗΝΑΣ

  
  

Άρθρα

Ανακυκλώνω - Αλλάζω Θερμοσίφωνα: Οδηγίες για υδραυλικούς, κατασκευαστές, αντιπροσώπους & εμπόρους

 

Ξεκίνησε την  Πέμπτη 11/05 η διαδικασία υποβολής αιτήσεων στο πρόγραμμα αντικατάστασης ηλεκτρικών με ηλιακούς θερμοσίφωνες του ΥΠΕΝ με τίτλο: «Ανακυκλώνω-Αλλάζω Θερμοσίφωνα». Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση του ΥΠΕΝ, η πλατφόρμα θα ανοίγει σταδιακά ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ των ωφελούμενων.

Από το ΥΠΕΝ εκδόθησαν πληροφορίες για τους εμπλεκόμενους με το πρόγραμμα επαγγελματίες. Δείτε παρακάτω αναλυτικά τι επισημαίνεται για επαγγελματίες υδραυλικών εγκαταστάσεων, κατασκευαστές, αντιπροσώπους και εμπόρους:

1. Πληροφορίες για επαγγελματίες υδραυλικών εγκαταστάσεων

Αν είστε Επαγγελματίες / Συνεργεία Υδραυλικών και Κλιματιστικών Εγκαταστάσεων Θέρμανσης και Ψύξης, τότε μπορείτε να συμμετάσχετε στο Πρόγραμμα και να παρέχετε επιδοτούμενες υπηρεσίες που σχετίζονται με την εγκατάσταση των νέων Ηλιακών Θερμοσιφώνων και την αποξήλωση – απεγκατάσταση των παλιών Ηλεκτρικών Θερμοσιφώνων.

Για να συμμετέχετε στο Πρόγραμμα:

1.       Εφόσον έχετε νομική ή φορολογική υπόσταση στην Ελλάδα (εταιρία, υποκατάστημα κλπ.), επιβεβαιώστε ότι έχετε μία (κύρια ή δευτερεύουσα) δραστηριότητα με τον ακόλουθο κωδικό (ΚΑΔ): 43.22.00.00 , «Υδραυλικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις θέρμανσης και ψύξης» ή οποιαδήποτε υποκατηγορία αυτής (ΚΑΔ που ξεκινούν από το ίδιο τετραψήφιο). Ο συγκεκριμένος ΚΑΔ είναι απαραίτητος για τη συμμετοχή σας.

2.       Κατεβάστε και διαβάστε τον Οδηγό του Προγράμματος, για να ενημερωθείτε για τους κανόνες και τις σχετικές διαδικασίες.

3.       Υποβάλλετε Αίτηση Συμμετοχής, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας προμηθευτών του Προγράμματος.

Ποια είναι η εμπλοκή σας:

1.       Εφόσον η αίτησή σας γίνει δεκτή, μπορείτε να παρέχετε υπηρεσίες με επιδότηση σε δικαιούχους επιταγών του Προγράμματος. Οι υπηρεσίες πρέπει να αφορούν την αντικατάσταση του παλιού Ηλεκτρικού Θερμοσίφωνα με νέο Ηλιακό Θερμοσίφωνα και μπορεί να περιλαμβάνουν: εργασίες για την εγκατάσταση του Νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα, εργασίες για την απεγκατάσταση του παλιού Ηλεκτρικού Θερμοσίφωνα, δαπάνες μεταφοράς, αναγκαία αναλώσιμα και εξαρτήματα.

2.       Για κάθε νέα εγκατάσταση, λαμβάνετε επιταγή επιδότησης υπηρεσίας από τον πελάτη σας, η οποία θα καλύψει μέρος της δαπάνης των υπηρεσιών που παρείχατε και τιμολογήσατε. Το ποσό της επιταγής που σας αναλογεί, το εισπράττετε απευθείας από το Φορέα Πιστοποίησης και Πληρωμής (Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ) σε μεταγενέστερο χρόνο.

3.       Για κάθε εγκατάσταση θα πρέπει να εκδίδετε

o    το αντίστοιχο νόμιμο παραστατικό παροχής υπηρεσιών, στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά οι παρεχόμενες υπηρεσίες.

o    βεβαίωση για την καλή εκτέλεση των σχετικών εργασιών.

4.       Σε κάθε περίπτωση, προκειμένου να εισπράξετε το ποσό της επιταγής που λάβατε από τον πελάτη σας, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση του παλιού Ηλεκτρικού Θερμοσίφωνα από τον πελάτη στον έμπορο από όπου έκανε την αγορά του νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα.

Δείτε παρακάτω τις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις που αφορούν στους επαγγελματίες υδραυλικών εγκαταστάσεων:

• Μπορώ να συμμετάσχω στο Πρόγραμμα ως επαγγελματίας υδραυλικός εγκαταστάσεων;

Αν είστε Επαγγελματίες / Συνεργεία Υδραυλικών και Κλιματιστικών Εγκαταστάσεων Θέρμανσης και Ψύξης, τότε μπορείτε να συμμετάσχετε στο Πρόγραμμα και να παρέχετε επιδοτούμενες υπηρεσίες που σχετίζονται με την εγκατάσταση των νέων Ηλιακών Θερμοσιφώνων και την αποξήλωση – απεγκατάσταση των παλιών Ηλεκτρικών Θερμοσιφώνων.

Για να συμμετάσχετε στο Πρόγραμμα:

·         Εφόσον έχετε νομική ή φορολογική υπόσταση στην Ελλάδα (εταιρία, υποκατάστημα κλπ.), επιβεβαιώστε ότι έχετε μία (κύρια ή δευτερεύουσα) δραστηριότητα με τον ακόλουθο κωδικό (ΚΑΔ): 43.22.00.00 , «Υδραυλικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις θέρμανσης και ψύξης» ή οποιαδήποτε υποκατηγορία αυτής (ΚΑΔ που ξεκινούν από το ίδιο τετραψήφιο). Ο συγκεκριμένος ΚΑΔ είναι απαραίτητος για τη συμμετοχή σας.

·         Κατεβάστε και διαβάστε τον Οδηγό του Προγράμματος, για να ενημερωθείτε για τους κανόνες και τις σχετικές διαδικασίες.

·         Υποβάλετε Αίτηση Συμμετοχής, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας προμηθευτών του Προγράμματος.

• Ποιες παρεχόμενες υπηρεσίες καλύπτονται μέσω της επιδότησης του Προγράμματος; Περιλαμβάνονται και τα εξαρτήματα/αναλώσιμα που τυχόν θα απαιτηθούν;

Οι υπηρεσίες πρέπει να αφορούν την αντικατάσταση του παλιού Ηλεκτρικού Θερμοσίφωνα με νέο Ηλιακό Θερμοσίφωνα και μπορεί να περιλαμβάνουν:

·         εργασίες για την εγκατάσταση του νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα.

·         εργασίες για την απεγκατάσταση του παλιού ηλεκτρικού θερμοσίφωνα.

Επίσης καλύπτονται δαπάνες για τα αναγκαία αναλώσιμα και εξαρτήματα που απαιτούνται για την εγκατάσταση του νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα.

• Πως και από ποιόν θα πληρωθώ για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τα εξαρτήματα που θα απαιτηθούν;

Για κάθε νέα εγκατάσταση, θα πρέπει να εξαργυρώσετε την επιταγή επιδότησης υπηρεσίας από τον πελάτη σας (στο πληροφοριακό σύστημα του Προγράμματος), η οποία θα καλύψει μέρος της δαπάνης των υπηρεσιών που παρείχατε και τιμολογήσατε. Το ποσό της επιταγής που σας αναλογεί, το εισπράττετε απευθείας από το Φορέα Πιστοποίησης και Πληρωμής (Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ) σε μεταγενέστερο χρόνο.

Για κάθε εγκατάσταση θα πρέπει να εκδίδετε:

·         Tο αντίστοιχο νόμιμο παραστατικό παροχής υπηρεσιών, στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά οι παρεχόμενες υπηρεσίες.

·         Bεβαίωση για την καλή εκτέλεση των σχετικών εργασιών.

Σε κάθε περίπτωση, για να είναι δυνατό να εισπράξετε το ποσό της επιταγής που λάβατε από τον πελάτη σας, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση του παλιού ηλεκτρικού θερμοσίφωνα από τον πελάτη στον έμπορο από όπου έκανε την αγορά του νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα.

• Θα πρέπει ως τεχνικός να προβώ και στην παραλαβή του παλιού ηλεκτρικού θερμοσίφωνα;

Υπεύθυνος για την παραλαβή των παλιών ηλεκτρικών θερμοσιφώνων και την προώθηση προς ανακύκλωση είναι ο έμπορος λιανικής, ο οποίος έχει προμηθεύσει τον ωφελούμενο με τον νέο Ηλιακό του Θερμοσίφωνα.

Η παραλαβή του παλιού θερμοσίφωνα από τον έμπορο αποτελεί προϋπόθεση για να μπορεί να εισπραχθεί το ποσό επιχορήγησης (τόσο για το προϊόν, όσο και για τις συμπληρωματικέ υπηρεσίες).

Το πώς θα φθάσει ο παλιός θερμοσίφωνας στον έμπορο είναι θέμα ιδιωτικής συμφωνίας.

• Ποιες είναι οι αρμοδιότητες και ποια η ευθύνη των υδραυλικών εγκαταστάσεων στα πλαίσια του Προγράμματος;

Η βασική ευθύνη του επαγγελματία υδραυλικών εγκαταστάσεων είναι να προβεί στην ορθή απεγκατάσταση του παλιού ηλεκτρικού θερμοσίφωνα και αντίστοιχα στην ορθή εγκατάσταση του νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα.

Για κάθε εγκατάσταση θα πρέπει να εκδίδετε:

·         το αντίστοιχο νόμιμο παραστατικό παροχής υπηρεσιών, στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά οι παρεχόμενες υπηρεσίες.

·         βεβαίωση για την καλή εκτέλεση των σχετικών εργασιών.

2. Πληροφορίες για κατασκευαστές & αντιπροσώπους τους

Αν είστε κατασκευαστής ηλιακών θερμοσιφώνων, επίσημος αντιπρόσωπος ή εξουσιοδοτημένος διανομέας του κατασκευαστή στην Ελλάδα, ή ακόμα αν κάνετε απευθείας εισαγωγή από τρίτη χώρα του εξωτερικού, πρέπει να διασφαλίσετε ότι τα προϊόντα σας θα δύνανται να επιδοτούνται μέσω του Προγράμματος, προχωρώντας στις αναγκαίες κατά περίπτωση δηλώσεις.

Για να συμμετέχετε στο Πρόγραμμα:

1.       Εφόσον έχετε νομική ή φορολογική υπόσταση στην Ελλάδα (εταιρία, υποκατάστημα κλπ.), επιβεβαιώστε ότι έχετε τουλάχιστον μία (κύρια ή δευτερεύουσα) δραστηριότητα (ΚΑΔ) από τις παρακάτω:

o    27.51.24.01 Κατασκευή ηλιακών θερμοσίφωνων, ηλεκτρικών

o    27.52.14.01 Κατασκευή ηλιακών θερμοσίφωνων, μη ηλεκτρικών

o    46.49.19.09 Χονδρικό εμπόριο ηλιακών θερμοσίφωνων

o    46.74.12.02 Χονδρικό εμπόριο ειδών κεντρικής θέρμανσης (λεβήτων, καυστήρων αέριων καυσίμων ή πετρελαίου, κυκλοφορητών, θερμοσίφωνων κλπ εξαρτημάτων θέρμανσης)

2.       Κατεβάστε και διαβάστε τον Οδηγό του Προγράμματος, για να ενημερωθείτε για τους κανόνες και τις σχετικές διαδικασίες.

3.       Υποβάλλετε Αίτηση Συμμετοχής, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας προμηθευτών του Προγράμματος.

Ποια είναι η εμπλοκή σας:

1.       Προχωρήστε σε δήλωση των προϊόντων που κατασκευάζετε/εκπροσωπείτε/διανέμετε, προκειμένου αυτά να εγκριθούν για να μπορούν να επιδοτούνται μέσω του Προγράμματος.

2.       Κάθε προϊόν απαιτείται να δηλωθεί μόνο μία φορά. Για παράδειγμα, στην περίπτωση πολλαπλών εμπλεκόμενων προμηθευτών, εάν ένα προϊόν έχει ήδη υποβληθεί από τον κατασκευαστή και εγκριθεί, δεν απαιτείται νέα υποβολή του από άλλο προμηθευτή.

3.       Μετά την έγκριση ενός προϊόντος και την συμπερίληψή του στο μητρώο εγκεκριμένου εξοπλισμού, δεν απαιτείται άλλη ενέργεια από μέρους σας. Πλέον, είναι δυνατή η πώλησή του στο πλαίσιο του Προγράμματος από οποιονδήποτε τρίτο έμπορο λιανικής.

Δείτε παρακάτω τις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις που αφορούν στους κατασκευαστές / αντιπρόσωπους εξοπλισμού:

• Είμαι ο εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος κατασκευαστή για την ελληνική αγορά. Ο κατασκευαστής είναι εταιρία του εξωτερικού και είναι δύσκολο να υποβάλει απευθείας την αίτηση στο Πρόγραμμα. Πώς μπορώ να διασφαλίσω τη συμμετοχή συγκεκριμένων μοντέλων συσκευών στο Πρόγραμμα;

Ακολουθώντας την ίδια διαδικασία, μπορείτε να υποβάλετε εσείς αίτηση συμμετοχής στο Πρόγραμμα, αντί για την απευθείας συμμετοχή του κατασκευαστή.

Μετά την έγκριση της επιχείρησης με το ρόλο του έμμεσου προμηθευτή (αντιπροσώπου), θα προχωρήσετε στη δήλωση των εμπορικών μοντέλων που επιθυμείτε να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα και θα υποβάλετε εσείς τις απαιτούμενες διαβεβαιώσεις, εκπροσωπώντας τον κατασκευαστή.

Θα απαιτηθεί όμως μία επιπλέον βεβαίωση/δήλωση του κατασκευαστή των αντίστοιχων προϊόντων, ότι είστε επίσημος αντιπρόσωπος για τα συγκεκριμένα προϊόντα (ή για μία ευρύτερη ομάδα προϊόντων που καλύπτουν και τις προς δήλωση συσκευές).

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία ανατρέξτε στο Παράρτημα Ι του Οδηγού του Προγράμματος.

3. Πληροφορίες για εμπόρους λιανικής

Αν δραστηριοποιείστε στην πώληση Ηλιακών Θερμοσιφώνων και διαθέτετε φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα λιανικής, τότε μπορείτε να συμμετάσχετε στο Πρόγραμμα και να πουλάτε στους πελάτες σας νέους Ηλιακούς Θερμοσίφωνες με επιδότηση, μεριμνώντας παράλληλα για την απόσυρση του παλιού τους Ηλεκτρικού Θερμοσίφωνα.

Για να συμμετέχετε στο Πρόγραμμα:

1.       Εφόσον έχετε νομική ή φορολογική υπόσταση στην Ελλάδα (εταιρία, υποκατάστημα κλπ.), επιβεβαιώστε ότι έχετε μία (κύρια ή δευτερεύουσα) δραστηριότητα με τον ακόλουθο κωδικό (ΚΑΔ): 47.59.58.15, «Λιανικό εμπόριο ηλιακών θερμοσίφωνων». Ο συγκεκριμένος ΚΑΔ είναι απαραίτητος για τη συμμετοχή σας.

2.       Κατεβάστε και διαβάστε τον Οδηγό του Προγράμματος, για να ενημερωθείτε για τους κανόνες και τις σχετικές διαδικασίες.

3.       Υποβάλλετε Αίτηση Συμμετοχής, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας προμηθευτών του Προγράμματος.

Ποια είναι η εμπλοκή σας:

1.       Εφόσον η αίτησή σας γίνει δεκτή, μπορείτε να πουλάτε εγκεκριμένα μοντέλα Ηλιακών Θερμοσίφωνων με επιδότηση σε δικαιούχους επιταγών του Προγράμματος.

2.       Με κάθε πώληση νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα, λαμβάνετε επιταγή επιδότησης προϊόντος από τον πελάτη σας, η οποία θα καλύψει μέρος της δαπάνης αγοράς. Το ποσό της επιταγής που σας αναλογεί, το εισπράττετε απευθείας από το Φορέα Πιστοποίησης και Πληρωμής (Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ) σε μεταγενέστερο χρόνο.

3.       Εφόσον παρέχετε-τιμολογείτε και τις σχετικές υπηρεσίες (μεταφορά, επαγκατάσταση παλιού Ηλεκτρικού Θερμοσίφωνα, εγκατάσταση νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα) μπορείτε να προχωρήσετε σε δέσμευση-εξαργύρωση και της δεύτερης επιταγής (υπηρεσιών) που έχει ο πελάτης σας στη διάθεσή του.

4.       Σε κάθε περίπτωση, για κάθε νέο Ηλιακό Θερμοσίφωνα που πουλάτε με επιδότηση, έχετε υποχρέωση να παραλάβετε τον αντίστοιχο παλιό Ηλεκτρικό Θερμοσίφωνα και να τον παραδώσετε σε εγκεκριμένο Φορέα Ανακύκλωσης

Δείτε παρακάτω τις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις που αφορούν στους εμπόρους και τα καταστήματα λιανικής:

Σχετικά με τη συμμετοχή εμπόρων στο Πρόγραμμα

• Μπορώ να συμμετέχω στο Πρόγραμμα πουλώντας ηλιακούς θερμοσίφωνες σε πελάτες μου;

Ναι, εφόσον δραστηριοποιήστε στο λιανικό εμπόριο ηλιακών θερμοσιφώνων.

Όλοι οι έμποροι ηλιακών θερμοσιφώνων στην Ελλάδα ή σε χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα και να διαθέτουν προς πώληση τα προϊόντα τους, εφόσον συμμορφώνονται με κάποιες βασικές προϋποθέσεις και όρους του Προγράμματος.

Προκειμένου να συμμετάσχετε, θα πρέπει να υποβάλετε Αίτηση Συμμετοχής στην Ψηφιακή Πλατφόρμα Προμηθευτών του Προγράμματος, η οποία είναι απαραίτητο να έχει εγκριθεί πριν ξεκινήσετε να πουλάτε επιδοτούμενες συσκευές σε ωφελούμενους του Προγράμματος.

Οι ειδικοί όροι και τα βήματα για την έγκριση της συμμετοχής σας στο Πρόγραμμα περιγράφονται αναλυτικά στις ακόλουθες ενότητες του Οδηγού του Προγράμματος: Ενότητες 6.1 – 6.3

• Θα προλάβω να υποβάλω Αίτηση Συμμετοχής και αυτή να εγκριθεί πριν την έναρξη του Προγράμματος; Υπάρχει κάποια προθεσμία;

Δεν υπάρχει προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής από εμπόρους λιανικής. Νέοι προμηθευτές μπορούν να εγκρίνονται καθ’  όλη τη διάρκεια του Προγράμματος.

Η Αίτηση συμμετοχής είναι πολύ απλή και συμπληρώνεται σε λίγα λεπτά, ενώ τα ζητούμενα δικαιολογητικά είναι και αυτά απλά και συνήθως εκδίδονται άμεσα, μέσω διαδικτύου.

Κατά την έναρξη του Προγράμματος ενδέχεται να υπάρξει ολιγοήμερος φόρτος, εφόσον όλα τα καταστήματα υποβάλουν ταυτόχρονα αιτήσεις συμμετοχής. Στη συνέχεια όμως, οι αιτήσεις θα εγκρίνονται ή θα απορρίπτονται.

• Είμαι έμπορος λιανικής και έχω δηλωμένη ως δραστηριότητα την «47.59.58.15, Λιανικό εμπόριο ηλιακών θερμοσίφωνων» αλλά όχι την «43.22, Υδραυλικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις θέρμανσης και ψύξης». Μπορώ να παρέχω στους πελάτες μου επιδοτούμενες υπηρεσίες εγκατάστασης μαζί με την πώληση του θερμοσίφωνα;

Ναι, μπορείτε. Ως έμπορος λιανικής έχετε τη δυνατότητα τιμολόγησης των αναγκαίων συμπληρωματικών υπηρεσιών απευθείας στους ωφελούμενους του Προγράμματος.

Οι υπηρεσίες μπορεί να παρέχονται μέσω συνεργαζόμενων επαγγελματιών & συνεργείων για τους οποίους υποβάλλετε Υπεύθυνη Δήλωση  ότι πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις.

Εφόσον κάνετε εσείς την τιμολόγηση και την εξαργύρωση της επιταγής της υπηρεσίας, δεν απαιτείται η παράλληλη εγγραφή των συνεργατών σας στο μητρώο (στο μητρώο εντάσσονται όσοι θα έχουν απευθείας συναλλαγή με το Πρόγραμμα).

Οι ειδικοί όροι και τα βήματα για την έγκριση της συμμετοχής σας στο Πρόγραμμα περιγράφονται αναλυτικά στις ακόλουθες ενότητες του Οδηγού του Προγράμματος: Ενότητες 6.1 – 6.3

Σχετικά με τα επιλέξιμα προς πώληση προϊόντα

• Θα πρέπει να ζητήσω κι εγώ έγκριση για τα προϊόντα που πουλώ, εφόσον αυτά πληρούν τις απαιτήσεις του Προγράμματος;

Δεν μπορείτε να υποβάλετε δήλωση προϊόντος ως έμπορος λιανικής. Η δήλωση θα πρέπει να γίνει άπαξ για ένα μοντέλο, από την εταιρία που νομιμοποιείται να βεβαιώσει τα χαρακτηριστικά της (κατασκευαστής) ή από νομίμως εξουσιοδοτημένο συνεργάτη της (επίσημος αντιπρόσωπος κλπ.). Εφόσον η δήλωση γίνει αποδεκτή μία φορά, πλέον όλοι οι έμποροι λιανικής μπορούν να πωλούν αυτό το προϊόν στο πλαίσιο του Προγράμματος.

Σχετικά με τους ωφελούμενους (πελάτες), τις επιταγές τους και την αγορά προϊόντων

• Πως μπορώ να γνωρίζω εάν ένας πελάτης μου επιδοτείται από το Πρόγραμμα; Θα πρέπει να προσκομίσει κάποιο έγγραφο;

Θα σας το αναφέρει ο ίδιος. Δεν απαιτείται κάποιο έγγραφο, παρά μόνο να γνωρίζει το ΑΦΜ του, τον κωδικό της επιταγής, καθώς  και να φέρει  μαζί του το κινητό τηλέφωνο που έχει επιβεβαιώσει κατά την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης.

Εσείς μπορείτε να εισάγετε τον κωδικό της επιταγής στην ψηφιακή πλατφόρμα του Προγράμματος, προκειμένου να ελέγξετε αν αντιστοιχεί σε έγκυρη και διαθέσιμη επιταγή.

Επίσης, μπορείτε να εισάγετε το ΑΦΜ, τον κωδικό της επιταγής καθώς και τον κωδικό μίας χρήσης που θα αποσταλεί εκείνη τη στιγμή στο κινητό του, προκειμένου να δεσμεύσετε την επιταγή για τη μεταγενέστερη εξόφληση του παραστατικού που θα εκδώσετε.

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην ενότητα 7.2 του Οδηγού του Προγράμματος.

• Ο πελάτης επιθυμεί να προχωρήσει σε παραγγελία, αλλά χρειάζομαι κάποιες ημέρες μέχρι να παραλάβω το νέο ηλιακό θερμοσίφωνα από τον προμηθευτή μου και να τον παραδώσω στον πελάτη. Τι πρέπει να κάνω με την επιταγή στο μεσοδιάστημα; Θα κάνω κάποια δήλωση στην ψηφιακή πλατφόρμα;

Εφόσον έχει πραγματοποιηθεί παραγγελία, θα πρέπει να προχωρήσετε σε δέσμευση της επιταγής στην ψηφιακή πλατφόρμα του Προγράμματος. Για το σκοπό αυτό εισάγετε στην πλατφόρμα το ΑΦΜ, τον κωδικό της επιταγής καθώς και τον κωδικό μίας χρήσης που θα αποσταλεί εκείνη τη στιγμή στο κινητό του πελάτη, προκειμένου να δεσμεύσετε την επιταγή.

Η επιταγή παραμένει δεσμευμένη για χρονικό διάστημα 30 ημερών, εντός του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης, αλλά και η παράδοση του παλιού ηλεκτρικού θερμοσίφωνα του πελάτη σε εσάς. Η δέσμευση διασφαλίζει ότι στο διάστημα αυτό ο ωφελούμενος δεν μπορεί να αξιοποιήσει την ίδια επιταγή για να προβεί σε παράλληλη αγορά με επιδότηση από άλλον έμπορο.

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην ενότητα 7.2 του Οδηγού του Προγράμματος.

• Ο πελάτης μου άλλαξε γνώμη και ζήτησε την ακύρωση της παραγγελίας πριν την παραλαβή του νέου ηλιακού. Στο μεταξύ όμως είχα δεσμεύσει την επιταγή του. Τι πρέπει να κάνω;

Εφόσον ο παλιός ηλεκτρικός θερμοσίφωνας έχει παραληφθεί και προωθηθεί προς ανακύκλωση, ο πελάτης θα πρέπει να προχωρήσει σε αγορά νέου ηλιακού από εσάς (περιορισμός ενός προμηθευτή για αγορά νέου ηλιακού και παράδοση παλιού ηλεκτρικού). Η επιταγή θα παραμείνει δεσμευμένη και θα πρέπει να προχωρήσετε εντός των 30 ημερών (από την αρχική της δέσμευση) στην πώληση ενός εναλλακτικού Ηλιακού Θερμοσίφωνα.

Εφόσον ο παλιός ηλεκτρικός θερμοσίφωνας δεν έχει παραληφθεί και προωθηθεί προς ανακύκλωση, ο πελάτης μπορεί να λάβει την επιταγή του πίσω και να τη χρησιμοποιήσει σε άλλον έμπορο λιανικής, εφόσον το επιθυμεί. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να προχωρήσετε σε άμεση αποδέσμευση της επιταγής μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας, πριν την παρέλευση των 30 ημερών (χωρίς αναμονή αυτόματης αποδέσμευσης).

• Τι ποσό θα πληρώσει τελικά ο πελάτης; Μπορώ να ζητήσω την εξόφληση της συνολικής αξίας του Ηλιακού Θερμοσίφωνα και να επιστρέψω αργότερα το ποσό της επιδότησης στον πελάτη με πιστωτικό παραστατικό, αφού πληρωθώ από το Πρόγραμμα; Ποια χρονική στιγμή μπορώ να χρεώσω τον πελάτη μου;

Όχι, ο πελάτης πρέπει να πληρώσει μόνο το ποσό που υπολείπεται της επιχορήγησης (δηλ. σύνολο της τιμής με ΦΠΑ μείον την τελική αξία της επιταγής). Η αξία της επιταγής θεωρείται ως τρόπος πληρωμής που εξοφλεί μερικώς το παραστατικό πώλησης. Με την επίδοσή της ο πελάτης θεωρείται ότι έχει εξοφλήσει το ισοδύναμο ποσό και υποχρεούται να καταβάλει μόνο το υπόλοιπο της πληρωμής.

Όσον αφορά το υπόλοιπο ποσό (πλην της επιχορήγησης) που καταβάλει ο πελάτης, αυτό εξοφλείται με τους τρόπους και στο χρόνο που επιλέγετε, εντάσσεται δηλαδή στη συνήθη εμπορική πρακτική.

• Η αξία κάθε επιταγής είναι διαφορετική και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Πώς θα γνωρίζω επακριβώς την αξία της επιδότησης για αγορά ηλιακού θερμοσίφωνα, ώστε να χρεώσω το υπόλοιπο ποσό στον πελάτη μου;

Ο τρόπος υπολογισμού της τελικής αξίας της επιταγής εξηγείται με παραδείγματα στον Οδηγό και εξαρτάται από (α) το ποσοστό επιδότησης του ωφελούμενου, (β) τη χωρητικότητα του Boiler (λίτρα), (γ) την κατηγορία ΦΠΑ. Τα (β) και (γ) είναι γνωστά στον έμπορο κατά την τιμολόγηση, ενώ το (α) μπορεί να ληφθεί από τα δεδομένα της επιταγής (μετά τη δέσμευσή της).

Σε κάθε περίπτωση όμως, το ποσό της επιχορήγησης υπολογίζεται αυτόματα από την Ψηφιακή Πλατφόρμα του Προγράμματος, για κάθε περίπτωση τιμολόγησης-εξαργύρωσης. Μπορείτε να κάνετε μία εικονική εξαργύρωση (simulation) για να δείτε το ακριβές ποσό επιχορήγησης που θα προκύψει από κάθε πώληση, πριν ακόμα εκδώσετε το αντίστοιχο παραστατικό πώλησης.

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην ενότητα 7.3 του Οδηγού του Προγράμματος.

• Ο πελάτης θέλει να αγοράσει ηλιακό θερμοσίφωνα μαζί με υπηρεσία εγκατάστασης σε 24 δόσεις. Τι από όλα αυτά δηλώνω στο παραστατικό πώλησης;

Σε περίπτωση αγοράς προϊόντος που περιλαμβάνει επιπλέον και επιλέξιμες υπηρεσίες αυτές θα πρέπει να τιμολογούνται διακριτά (π.χ. να αναγράφονται σε διαφορετική γραμμή του ίδιου παραστατικού ή σε χωριστό παραστατικό) και σε κάθε περίπτωση, να μην ενσωματώνονται στη τιμή του βασικού προϊόντος, επί της οποίας θα υπολογιστεί η ενίσχυση.

Ειδικά όσον αφορά στην επιταγή υπηρεσιών η εξαργύρωση δεν μπορεί να προηγείται της επιτυχούς εξαργύρωσης της αντίστοιχης επιταγής προϊόντος (θα πρέπει να συμβαίνει ταυτόχρονα ή να έπεται αυτής).

Το σύνολο των συμπληρωματικών υπηρεσιών θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε ένα και μόνο παραστατικό (από έναν και μόνο προμηθευτή) για να δύναται να επιδοτηθούν μέσω μίας επιταγής υπηρεσίας.

Η επιχορηγούμενη τιμή πώλησης του νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα αλλά και οι συμπληρωματικές υπηρεσίες, θα πρέπει να αντιστοιχούν σε τιμή τοις μετρητοίς, καθώς δεν επιδοτούνται τυχόν τόκοι που προκύπτουν μετά από διακανονισμό (δόσεις). Εφόσον η πληρωμή γίνεται βάσει έντοκων δόσεων, θα πρέπει να καταγράφεται και να δηλώνεται σε κάθε συναλλαγή το συνολικό ποσό (αξία) τοις μετρητοίς, διακριτά από οποιαδήποτε άλλη επιβάρυνση (π.χ. τόκους και έξοδα  φακέλου).

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην ενότητα 3 του Οδηγού του Προγράμματος

3.4. ΕΝΟΤΗΤΑ: Σχετικά με την ανακύκλωση συσκευών

• Πότε παραλαμβάνω τον παλιό ηλεκτρικό θερμοσίφωνα προς ανακύκλωση; Πριν ή μετά την πώληση του νέου ηλιακού θερμοσίφωνα;

Οποιαδήποτε ενέργεια (πώληση ή παραλαβή προς ανακύκλωση) μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά τη δέσμευση της αντίστοιχης επιταγής. Τα δύο σκέλη της διαδικασίας (πώληση / ανακύκλωση) μπορούν να γίνουν με οποιαδήποτε σειρά, όπως ενδεικτικά:

·         πρώτα παραλαβή του παλιού ηλεκτρικού θερμοσίφωνα και μετά πώληση-παράδοση του νέου ηλιακού,

·         πρώτα πώληση του νέου Ηλιακού Θερμοσίφωνα και μετά παραλαβή του παλιού ηλεκτρικού,

·         παράδοση του νέου ηλιακού και παραλαβή του παλιού ηλεκτρικού σε μία επίσκεψη στον πελάτη,

αλλά σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ολοκληρωθούν και τα δύο επιτυχώς με ευθύνη του εμπόρου.

• Ο προς ανακύκλωση παλιός ηλεκτρικός θερμοσίφωνας είναι εγκατεστημένος σε διαφορετική κατοικία από αυτή που θα αποσταλεί και θα εγκατασταθεί ο νέος ηλιακός θερμοσίφωνας. Μπορώ να αποδεχτώ ένα τέτοιο αίτημα εξυπηρέτησης του πελάτη μου;

Όχι, καθώς θα πρέπει ο ηλεκτρικός θερμοσίφωνας προς ανακύκλωση να βρίσκεται πριν την αντικατάστασή του τοποθετημένος στην κατοικία η οποία δηλώνεται στην αίτηση χρηματοδότησης, η οποία θα πρέπει επίσης να είναι η διεύθυνση κατοικίας στην οποία θα τοποθετηθεί και η νέα συσκευή.

Δηλαδή: διεύθυνση αίτησης = διεύθυνση απεγκατάστασης = διεύθυνση εγκατάστασης

• Ο πελάτης μου θέλει να απεγκαταστήσει τον παλιό ηλεκτρικό του θερμοσίφωνα μόνος του και να τον παραδώσει ο ίδιος στο κατάστημά μου. Έχω στην περίπτωση αυτή κάποια υποχρέωση σε σχέση με την απεγκατάσταση του παλιού ηλεκτρικού θερμοσίφωνα;

Μπορείτε να παραλάβετε τον παλιό ηλεκτρικό θερμοσίφωνα, τον οποίο ο πελάτης έχει απεγκαταστήσει καλώντας τεχνικό που δεν έχετε αποστείλει εσείς (ανεξάρτητη ανάθεση). Έχετε υποχρέωση κατά την παραλαβή του παλιού Hλεκτρικού Θερμοσίφωνα να ελέγξετε ότι είναι χωρητικότητας τουλάχιστον 40 λίτρων και να τον παραδώσετε σε εγκεκριμένο Φορέα Ανακύκλωσης.

                                                                                                           Πηγή: b2green

Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 5 επισκέπτες και κανένα μέλος